Jak japoński pop dogonił XXI wiek

Japonia to kraj nowoczesnych technologii i śmiałych odkryć, ale także kraj, który do 1854 roku zamykał się przed całym światem, a postęp idzie w nim w parze z tradycjami. Chociażby z tradycją słuchania muzyki z płyt CD, która dopiero w zeszłym roku (przede wszystkim z powodu pandemii) zaczęła odchodzić w cień, robiąc więcej miejsca dla powszechnego na Zachodzie streamingu. Więcej o przemianach w świecie J-Popu dowiecie się z kolejnego odcinka podcastu Soundrive Live.

Rozmawiamy o tym, dlaczego od dekad japońska publiczność raczona jest rozbudzającymi zazdrość dodatkami sygnowanymi kultowym dopiskiem "Japanese Bonus Track"; o tym, jak polityka izolacjonizmu mogła wpłynąć na tamtejszą kulturę; o słabnącej mocy J-Popu po usunięciu się w cień niegdysiejszych gwiazd - Gackta, Ayumi Hamaski czy zespołu Arashi i o przyćmieniu jeszcze piętnaście lat temu rosnącego w siłę zjawiska przez sąsiedni K-Pop.

 

Będzie również o niespodziewanym sukcesie debiutanckiego singla ("Mayonaka no Door/Stay With Me") zmarłej siedemnaście lat temu Miki Matsubary, która podbija TikToka; o gwałtownym przyroście popularności "Kaze ni Nare" Ayumi Nakamury, na który wpłynął wrestling; o Księżniczce Harajuku, która inspirowała między innymi Lady Gagę i Gwen Stefani - Kyary Pamyu Pamyu; o Official Higedan Dism i King Gnu, które zwiastują zwrot japońskiego popu w kierunku gitar; a także o tym, jak zmieniają się muzyczne i filmowe platformy streamignowe; o słuchaniu kaset magnetofonowych w wysłużonej Toyocie; o "Gwiezdnych Wojnach" i o tym, że czasami ograniczony wybór może być wyzwalający. Przed mikrofonami Jarek Kowal i William Malcolm.

 




Strona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...

NEWSLETTER FACEBOOK INSTAGRAM

© 2010-2021 Soundrive

NEWSLETTER

Najlepsze artykuły ze świata muzyki