Dlaczego TikTok to najlepsze miejsce do odkrywania muzyki

Osiemset milionów użytkowników, a z tego mniej więcej połowa w wieku poniżej dwudziestego piątego roku życia - TikTok to dzisiaj ulubione narzędzie młodych ludzi, co musi jednocześnie oznaczać, że starsze pokolenia nie przepadają za nim, często wyśmiewają i sprowadzają do standardowego "ta dzisiejsza młodzież...". Poza Spotify, niewiele innych platform daje jednak tak duże możliwości zaistnienia nowym artystom i artystkom.

Travis Scott czy Billie Eilish również na TikToku należą do bezwzględnie najpopularniejszych postaci współczesnej muzyki, ale społeczność chińskiego serwisu jest o tyle inna, że to pomysłowość zwykłych ludzi ograniczonych przez możliwość publikacji zaledwie sześćdziesięciosekundowych filmików jest kluczem do sukcesu, a nie marketingowe działania wytwórni czy managerów. Dzięki temu do miana gwiazdy urósł Lil Nas X, dzięki temu Molchat Doma, Magdalena Bay albo Girl in Red to dzisiaj rozpoznawalne marki, a w kolejce są już kolejne osoby - Ppcocaine, Fousheé, Avenue Beat czy Curtis Waters.

 

W sto trzydziestym czwartym odcinku podcastu Soundrive Live opowiadamy o fenomenie tiktokowych przebojów i o tym, jak w ramach serii filmików zatytułowanych "Poland is everywhere" zastrzyk popularności otrzymał... DJ Hazel; o uniwersalnym języku muzyki, która potrafi jednoczyć ludzi z całego globu skuteczniej niż w "Bliskich spotkaniach trzeciego stopnia"; o tym, jak kreowanie siebie na instagramowy ideał zostaje wypierane przez naturalność; a nawet o tym, jak TikTok może pomóc dziennikarstwu muzycznemu. Przed mikrofonami Jarosław Kowal i William Malcolm.

 




Strona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...

FACEBOOK INSTAGRAM

© 2010-2021 Soundrive